• Do zobaczenia za rok …

Już za nami drugi turnus  półkolonii letniej organizowanej w PSP w Łękach Górnych dla dzieci, których rodzice ubezpieczeni są w KRUS z dofinansowaniem ze FS rolników. Bierze w niej udział 50 uczestników z terenu naszej gminy. Głównym organizatorem wypoczynku w dniach 17.07. do  28.07. 2023 jest Związek Młodzieży Wiejskiej w Warszawie. Serdecznie dziękujemy za współpracę Panu prezesowi Adamowi Nowakowi i koordynatorowi Szymonowi Migoniowi.

Uczestnicy podobnie jak pierwszy turnus  brali udział w licznych atrakcjach. Dwa razy byliśmy w kinie na nowościach filmowych – „Biedronka i Czarny Kot”, „Między nami żywiołami”. Urozmaicaliśmy sobie pobyt nad wodą, bo  byliśmy na basenie - w Nemo w Pustkowie Osiedlu i w nowiutkim kąpielisku letnim Tropicana w Mielcu.  Atrakcje wodne są żywiołem naszych uczestników. Dlatego w czasie niepogody skorzystaliśmy z basenów krytych w Dębicy i w Ropczycach. Na dłuższą wycieczkę wyjechaliśmy również dwa razy. Odwiedziliśmy skansen archeologiczny Karpacka Troja w Trzcinicy, gdzie oprócz zwiedzania parku, sektora hodowlanego i wystawy, braliśmy udział w zajęciach – uczyliśmy się strzelać z łuku i ozdabialiśmy płócienne torby. Oprócz tego mocno skakaliśmy  w Parku Trampolin Fly Park. Baseny z gąbkami, eliminator, ścianka wspinaczkowa, tor przeszkód czy poduszka powietrzna  to tylko kilka z wielu atrakcji, które spodobały się kolonistom. Równie aktywnie czas wykorzystaliśmy w Kulkolandzie w Dębicy, najmłodsi byli mega zadowoleni. Odwiedziliśmy też Park Strzelecki w Tanowie, a ostatni dzień spędziliśmy w szkole. Czas umilała nam dmuchana zjeżdżalnia, pop corn, wata cukrowa czy gra w piłkę. Gdy zaczęło padać wzięliśmy udział w  warsztatach kulinarnych.    Dłuższą wycieczką był wyjazd  do Parku Zdrojowego w Ciężkowicach, gdzie oprócz mini niecki basenowej, ścieżki leśnej i placu zabaw można było skorzystać z tężni. Cały turnus nastawiony był na ruch, bo taniec, sport, ćwiczenia to zdrowie. Uczestnicy przekonali się, że nie trzeba daleko wyjeżdżać, żeby mieć udane wakacje.

• Aktywna półkolonia w Łękach Górnych

Dużą popularnością cieszyła się w tym roku aktywna półkolonia zorganizowana w naszej szkole. Trzy grupy uczestników przez dwa tygodnie brały udział w licznych atrakcjach. Dwa razy byliśmy w kinie na nowościach filmowych – obejrzeliśmy Flasha, Miss Kraken, Małą Syrenkę. W Osadzie Słowiańskiej w Strzegocicach braliśmy udział w warsztatach łuczniczych, garncarskich, piekliśmy prozioki i przymierzali zbroje dawnych wojów. Dwa razy byliśmy na basenie -  w Nemo w Pustkowie Osiedlu i w nowiutkim Basenie Letnim TOSiR w Tarnowie. Atrakcje wodne są żywiołem naszych uczestników. Na dłuższą wycieczkę wyjechaliśmy również dwa razy. Odwiedziliśmy skansen archeologiczny Karpacka Troja w Trzcinicy, gdzie oprócz zwiedzania parku, sektora hodowlanego  i wystawy, braliśmy udział w zajęciach – uczyliśmy się strzelać z łuku i ozdabialiśmy płócienne torby. Byliśmy także w Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. Nie zobaczyliśmy wszystkiego, bo obszar obejmuje 80 ha i ponad 80 obiektów, ale z przyjemnością spacerowaliśmy po XIX wiecznych wsiach. Jako, że to aktywna półkolonia dwa razy korzystaliśmy z atrakcji sportowych zaoferowanych przez „Jedynkę”.  Można było skorzystać ze zjeżdżalni, kuli wodnej, ścianki wspinaczkowej, kulek, gry w mini golfa, malowania twarzy itd. Oprócz tego mocna spociliśmy się podczas zabawy w Parku Trampolin Fly Park. Półkolonię zakończyliśmy wyjazdem do Parku Zdrojowego w Ciężkowicach, gdzie oprócz  mini niecki basenowej, ścieżki leśnej i placu zabaw można było skorzystać z tężni. Cały turnus nastawiony był na ruch, bo taniec, sport, ćwiczenia to zdrowie. Uczestnicy przekonali się, że nie trzeba daleko wyjeżdżać, żeby mieć super wakacje.

• Wakacje pełne atrakcji!

Za nami 1 tydzień półkolonii letniej organizowanej w PSP w Łękach Górnych dla dzieci, których rodzice ubezpieczeni są w KRUS  z dofinansowaniem ze FS rolników. Bierze w niej udział 50 uczestników z terenu naszej gminy. Głównym organizatorem wypoczynku w dniach 03.07.do 14.07.2019 jest Związek Młodzieży Wiejskiej w Warszawie. Do tej pory uczestnicy byli w Multikinie, zażywali kąpieli słonecznych na basenie Nemo w Pustkowie Osiedlu,  dwukrotnie sprawdzali swoje umiejętności na ściankach wspinaczkowych oraz korzystali z atrakcji przygotowanych przez UKS Jedynka jak również atrakcji Flay Parku w Tarnowie. Zwiedzali skansen Karpacka Troja i uczestniczyli w warsztatach łuczniczych i malarskich. Były zabawy ruchowe  i zajęcia na boisku. Uczestnicy każdego dnia mają zapewnione drugie śniadanie i ciepły posiłek oraz opiekę wykwalifikowanej kadry. Przed uczestnikami jeszcze wiele atrakcji i wyjazdów w  kolejnym tygodniu.                                      Podziękowania kierujemy do Pani Burmistrz Ewy Gołębiowskiej za dofinansowanie wypoczynku oraz  do pani dyrektor MZASiP  Grażyny Kasprzyk, także do  dyrektora szkoły Grzegorza Stawarza za pomoc w organizacji.

• Egzamin na 100 %

• Wszyscy tegoroczni absolwenci szkół podstawowych znają już wyniki egzaminu. Gratulujemy naszym uczniom dobrych wyników, które osiągnęli jako klasa. Najlepszy wynik uzyskali z języka polskiego.

Szczególne gratulacje należą się Przemkowi Kuszy, który powtórzył sukces Pawła sprzed kilku lat i uzyskał 100 % punktów ze wszystkich przedmiotów egzaminacyjnych.

Przemkowi składamy wyrazy uznania nie tylko za ten wynik, lecz przede wszystkim za talent, wytrwałość i ogrom pracy jaki towarzyszył mu na drodze do sukcesu. Gorąco życzymy, aby ta determinacja w spełnianiu ambicji nigdy w  nie osłabła.