• Inauguracja roku szkolnego

• 8.00 msza święta w kościele parafialnym w Łękach Górnych.

9.00 powitanie na placu przed szkołą

9.30 spotkanie z wychowawcami w klasach

• Pożegnanie z półkolonią

• Drugi tydzień atrakcji przebiegł pod znakiem edukacji i mocy rozrywki. Uczestnicy wzięli udział w spotkaniu z przedstawicielem KRUSu, który mówił o bezpieczeństwie podczas prac rolniczych, przed jedną z wycieczek odwiedzili panią burmistrz Ewę Gołębiowską, żeby podziękować za wsparcie organizacji wypoczynku. Odwiedzili skansen archeologiczny Karpacka Troja, gdzie dowiedzieli się jak ich przodkowie budowali domy, hodowali zwierzęta itd. Strzałem w dziesiątkę okazał się wyjazd do I LO w Tarnowie - dzieci, młodzież korzystały z dmuchanych zjeżdżalni, ścianki wspinaczkowej, trampolin, walk sumo, kuli wodnej i innych zabaw. Szybko zleciał też dzień  w nowo otwartym Parku Zdrojowym w Ciężkowicach. Pogoda nas rozpieszczała, więc najwięcej frajdy dawały nam dni spędzone na basenach letnich w Tarnowie oraz w Pustkowie. Dziękujemy uczestnikom i ich rodzicom za słowa uznania i kierowane do organizatorki  półkolonii i wychowawców podziękowania.

• Półkolonia letnia edycja 2021

•  Powrót w wielkim stylu łęckiej półkolonii organizowanej przez niezawodną panią Barbarę Buras. Finansowany przez Związek Młodzieży Wiejskiej z Warszawy wypoczynek odbył się dzięki wsparciu pani Burmistrz Ewy Gołębiowskiej za co serdecznie dziękujemy. Uczestnicy już w pierwszym tygodniu mieli frajdy co niemiara, w poniedziałek atrakcje kompleksu basenów Nemo w Pustkowie, we wtorek pływalnia letnia Góra św. Marcina, środa Kino Millenium i najnowsza bajka Disneya „Raja i ostatni smok”, potem zabawa w Parku Strzeleckim, w czwartek przepiękny park na Piaskówce i gra zespołowa pentaque, dla najmłodszych Figle Migle w kulkowej Sali zabaw. Oprócz tych wszystkich atrakcji codziennie śniadanie i na do widzenia przepyszny obiad. Opiekę zapewniają dla 4 grup wiekowych panie Aneta Szypułka, Zuzanna Papiernik, Anna Garboś i Beata Guc.

• Półkolonię czas zacząć !

• WYTCHNIENIOWE WAKACJE 2021 - Oferty Specjalne w Hotelu Nadmorskim

Półkolonie w naszej szkole już od 2012 roku cieszą się dużym zainteresowaniem. Również i w tym roku ilość chętnych przeszła nasze oczekiwania.

Zapraszamy wszystkie zapisane dzieci w poniedziałek 05.07.2021 na godzinę 9.00. Zbiórka na sali gimnastycznej.

05.07.2021 – 16.07.2021

9.00 – 15.00

Główny organizator półkolonii

Fundacja Młodzieży Wiejskiej

w Warszawie

• Wakacje ;)

• Zakończenie roku szkolnego 2020/2021 miało szczególny charakter, bo połączone było z krótkim pożegnaniem kl. VIII, która opuszcza mury łęckiej szkoły.

W czasie skromnej akademii, która miała miejsce na świeżym powietrzu, śpiewano, wspominano i dziękowano za wspólnie spędzone lata.

Była to również okazja do pożegnań, pani Maria Wójcik odeszła w ubiegłym roku na emeryturę, dopiero teraz uczniowie mogli jej podziękować wierszem i piosenką. Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że opuszcza nas ks. Wojciech Gałda po krótkim czasie bytności w Łękach Górnych.

Swoją funkcję przewodniczącej Rady Rodziców po 8 latach skończyła pani Barbara Błońska, a po 7 latach opieki nad Samorządem Uczniowskim pani Anna Jurek przekazuje pałeczkę wybranej niedawno pani Joannie Maduzi. Oczywiście najważniejszym punktem uroczystości byli uczniowie, którzy po roku ciężkiej pracy odebrali od wychowawców świadectwa i nagrody.

Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy spokojnych wakacji.

• Rabkoland

• Tak witały wakacje kl 6 i 5 na wycieczce do Rabkolandu.

Świetnej zabawie towarzyszyła piękna słoneczna pogoda. Uczniom dopisywał humor i z dostępnych atrakcji każdy korzystał kilka razy. Z wycieczki wróciliśmy o 21 00 wszyscy bardzo zadowoleni.

• Dzień Dziecka w Warszawie

•                               1 czerwca uczniowie klasy 7 i 8 wraz z wychowawczynią spędzili na miłej wycieczce do stolicy. Już sama podróż Pendolino sprawiła wszystkim wiele radości, gdyż niektórzy pierwszy raz jechali tak szybkim i komfortowym pociągiem. Głównym celem tej wycieczki było złożenie kwiatów na grobie naszego patrona oraz wspólna modlitwa. Jesteśmy dumni że w tak ważnym dla nas dniu mogliśmy uczcić jego pamięć.

Następnie odwiedziliśmy dziedziniec Zamku Królewskiego, kolumnę Zygmunta i odbyliśmy spacer Krakowskim Przedmieściem podziwiając pomniki wielkich poetów i pisarzy. Ogromne wrażenie zrobił na nas Pałac Prezydencki. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w długą przejażdżkę warszawskim metrem. Następnie podziwialiśmy florę i faunę Warszawskich Łazienek jak również wspaniałe klasycystyczne budowle. Czas wolny spędziliśmy w Złotych Tarasach gdzie każdy znalazł coś dla siebie interesującego. Przejażdżki komunikacją miejską dostarczyły nam wielu niezapomnianych wrażeń. Trochę zmęczeni wyczerpującym wyjazdem byliśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wszyscy wspólnie spędzić tak miło czas. Dziękujemy naszej wychowawczyni B. Buras  za zorganizowanie takiego ciekawego wyjazdu.

• Zajęcia sportowe.

• Mimo pandemii i przymusowej izolacji rok szkolny szybko dobiegł końca. Klasa VI wraz z wychowawcą zorganizowała wiele ciekawych form integracji zespołu po powrocie do szkoły. Były to zajęcia sportowe w ramach SKS na stadionie, długie spacery po okolicy i sąsiednich miejscowościach, wycieczki rowerowe do Machowej i Pilzna na pizzę i lody.

W środę uczniowie świetnie bawili się na klasowym ognisku u wychowawczyni, gdzie Rada Klasowa Rodziców zakupiła kiełbaski i napoje, uczniowie każdy coś przyniósł w ramach wstępu na imprezę klasową. Rodzice w osobach p. Szanduła i p. Smoleń oraz p. Bożek przygotowały i podały do stołu pyszne pieczone kiełbaski. P. Pyrchli dziękujemy za ruszt na kiełbaski.  Na ognisku obchodziliśmy też klasowe urodziny. Solenizanci częstowali cukierkami. Atmosfera była wspaniała, nikomu nie chciało wracać się do domu. DZIĘKUJEMY wychowawczyni za poświęcony czas i dobrą  zabawę, rodzicom za obsługę ogniska i kolegom i koleżankom za udział i wspólną zabawę.

• Poranek z policjantem

• Karta rowerowa to coroczne przeżycia czwartoklasistów. Niemal przez cały rok przygotowują się do zdania egzaminu teoretycznego z zasad o ruchu drogowym  i praktycznego z umiejętności jazdy na rowerze. Są duże emocje, niepotrzebny stres i przeżycia. Nic dziwnego, przecież zdają na pierwsze prawo jazdy w swoim życiu. W tym roku kartę rowerową otrzyma 17 uczniów. Egzamin praktyczny odbył się w obecności funkcjonariusza Gminnej Policji w Pilźnie, a do egzaminu uczniów przygotowywała p. Z. Ziaja.

• Zielona szkoła - Sianożęty 2021

Zielona Szkoła nad morzem w naszej szkole to już tradycja, długa historia i wiele wspomnień, jak również niezapomnianych nigdy przeżytych wspólnie chwil. W myśl podróże kształcą i wychowują młodzież naszej szkoły od 1999r regularnie wyjeżdża do Ustronia Morskiego i Sianożęt na zajęcia edukacyjne na łonie natury połączone z zajęciami rekreacyjno  sportowymi  i czynnym wypoczynkiem.

Zielone Szkoły organizowane przez p Ziaję, cieszą się olbrzymim powodzeniem  i uznaniem w środowisku. Młodzież wyjeżdża bardzo chętnie, a niektórzy wyjeżdżają kilka razy. W tym roku szkolnym po tak długiej izolacji w czasie pandemii tym bardziej byliśmy spragnieni wypadu nad Morze Bałtyckie. Udało się nam razem z kolegami i koleżankami ze Szczurowej  wyjechać 3 czerwca wieczorem na 11 dni do OW LAZUR w Sianożętach gdzie panowała serdeczna atmosfera  i miła obsługa, oraz komfortowe warunki mieszkaniowe i pyszne posiłki. Oprócz tego piękna piaszczysta  plaża i czysta w miarę ciepła woda. Nigdy nie zapomnimy szumu fal morskich i cudownego zachodu słońca. Poza kąpielami morskimi i plażowaniem zwiedzaliśmy miejscowości nadmorskie, takie jak Międzyzdroje, Trzęsacz, w Wolińskim Parku Narodowym Jezioro Turkusowe, wzgórze Gosań oraz dąb 600- letni. W Gąskach byliśmy na latarni morskiej. W Międzyzdrojach odwiedziliśmy Muzeum  Przyrodnicze  i Gabinet Figur Woskowych, oraz Park Chopina i piękne molo, gdzie mamy pamiątkowe zdjęcia. W Kołobrzegu płynęliśmy statkiem, zwiedzaliśmy Rynek Starego Miasta, Bazylikę NMP, Muzeum Minerałów, Muzeum Oręża Wojska Polskiego oraz Park Zdrojowy  z Aleją Zakochanych i kołobrzeskie molo. Dwukrotnie korzystaliśmy z krytej pływalni w Ustroniu Morskim, Odbyliśmy wiele spacerów brzegiem morza. Świetnie bawiliśmy się podczas Chrztu Morskiego, mamy wiele fotek i pamiątek. W drodze powrotnej zwiedzaliśmy Piękny Toruń Przeżyliśmy wiele niezapomnianych wspaniałych chwil z uczniami z zaprzyjaźnionej szkoły w Szczurowej, pojawiły się pierwsze miłości, wymiana telefonów itp. Nad wszystkim czuwała organizator całego wyjazdu p. Zosia pod której opieką zawsze czujemy się bezpieczni i wracamy co roku bardzo zadowoleni.  DZIĘKUJEMY i do zobaczenia za rok.

• Piknik klas I - III

• Nowa galeria Piknik klas I - III została dodana do albumu fotograficznego

Ostatnie dni roku szkolnego to czas oczekiwania na zbliżające się wielkimi krokami wakacje. Pogoda nie zachęca do siedzenia w szkolnych murach. Korzystając więc z pięknej aury, uczniowie klas I-III urządzili piknik na pobliskim stadionie. Miłe pogawędki na kocykach, pyszny prowiant przygotowany przez niezastąpione mamusie oraz ciekawe zabawy sprawiły, że czas upłynął nam bardzo szybko. Nie zabrakło także gier planszowych, zabaw integracyjnych z chustą oraz bardziej aktywnych form wypoczynku, takich jak mecz piłki nożnej, czy ćwiczenia na otwartej siłowni. Pamiętaliśmy jednak o tym, by chronić się w cieniu i mieć ze sobą wodę oraz nakrycie głowy.

• Uczeń z pasją

• Cieszymy się, że są uczniowie w naszej szkole rozwijającym swoje zainteresowania. Jedną z takich osób jest Liliana Zima, która od lat ćwiczy w ognisku baletowym w Tarnowie z Centrum Sztuki Mościce.

Zachęcamy pozostałych uczniów do dzielenia się swoimi osiągnięciami pozaszkolnymi.

• UWAGA!

ZWROT  PODRĘCZNIKÓW  I  KSIĄŻEK

Odbiór podręczników i książek od

poniedziałku 21.06. do środy 23.06. 2021

Każdy podręcznik ma być z tyłu w tabeli podpisany długopisem, jeśli został zniszczony lub zgubiony należy odkupić.

Klasa VIII obowiązkowo oddaje wszystkie wypożyczone książki z biblioteki szkolnej.

• Sezon wycieczkowy w pełni.

• Uczniowie klas III i IV wyruszyli na wycieczkę wraz z rodzicami. Dzień rozpoczęli mszą świętą w sanktuarium w Tuchowie a potem wyruszyli dalej.

Kolejnym punktem programu były Ogrody Biblijne w Muszynie, na powierzchni 1,3 ha zwiedzaliśmy 5 ogrodów tematycznych w których umieszczone zostały wymienione w Biblii gatunki roślin, miniaturowe krajobrazy oraz architekturę i rzeźby ilustrujące poszczególne tematy biblijne.

Ogrody Zmysłów, inaczej zwane Ogrodami Sensorycznymi, to sprzyjające relaksowi, pełne ciszy i spokoju miejsce. Muszyńskie ogrody sensoryczne zaprojektowane są tak, by w zintensyfikowany sposób oddziaływać na wszystkie pięć zmysłów: węch, wzrok, dotyk, słuch i smak. Oprócz funkcji poznawczej poprzez zabawy edukacyjne pomagają w budowaniu więzi interpersonalnych.

Na koniec zaplanowaliśmy spacer po Krynicy i w dobrych humorach, opaleni i dotlenieni wróciliśmy do domów.

•  Wycieczka klas I-III

Pewnie zdecydowana większość z nas lubi czasem zjeść dobrą pizzę.
            16 czerwca nasi wielbiciele tej potrawy z klas I-III udali się do Czarnej na warsztaty kulinarne. Każdy z uczniów miał możliwość własnoręcznie przygotować swoją pizzę z wybranymi przez siebie składnikami i w fantazyjnym kształcie. Powstały pizze przypominające serce, księżyc, a nawet… głowę Spider-Mana! Następnie mali kucharze samodzielnie, ale pod czujnym okiem pracowników wkładali je do pieca, by potem ze smakiem zajadać. Było pyyyycha!

Dodatkową atrakcją była dyskoteka, a w przerwach świetne konkursy. Uczniowie otrzymali od organizatorów ciekawe nagrody, takie jak bony na pizzę, kubki, magnesy i słodkości.

Bawiliśmy się także na placu zabaw i na podwórku, gdzie było mnóstwo różnorodnych pojazdów. Prowadzenie niektórych z nich wymagało dobrej koordynacji i trochę sprytu, ale daliśmy radę. Śmiechu było przy tym co niemiara! Potem przyszedł czas na odwiedziny u zwierzątek – czekali na nas kucyk, alpaka, żółw oraz króliki. Dzieci chętnie je dokarmiały i głaskały. Na koniec właściciel pizzerii zrobił nam niespodziankę w postaci przejażdżki limuzyną. Każdy z nas mógł się poczuć jak prawdziwa gwiazda! Do szkoły wróciliśmy zmęczeni, ale za to szczęśliwi i do tego z pełnymi brzuszkami.

• Półkolonia wraca !!

• Półkolonia dla dzieci rolników, w wieku 6-16 lat których co najmniej 1 z rodziców ( prawnych opiekunów) jest ubezpieczone w pełnym zakresie w KRUS, lub pobiera rentę/ emeryturę z KRUS.

Termin półkolonii 05.07.2021 – 16.07.2021 ( 10 dni)

9.00 – 15.00

Odpłatność od uczestnika wynosi 100zł.

W ramach organizowanej półkolonii zaplanowano:

• 2 posiłki ( w tym 1 gorący )
            • organizację programu kulturalno- oświatowego ( wycieczki, kino, baseny, zajęcia sportowe, plastyczne, place zabaw itp.)
            • koszt wynajmu autokaru
            • opiekę kadry pedagogicznej

Zapisy wraz z wpłatą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18.06.2021

Odpłatność dla pozostałych wynosi 380 zł.

• Święto rodziny

• Pamiętamy o naszych wspaniałych Rodzicach. Nasi uczniowie przygotowali piękne życzenia, filmiki i laurki, zapraszamy do obejrzenia, link na stronie szkoły oraz funpagu na FB.

"Największym szczęściem jest dziecko! Może stu inżynierów postawić tysiące kombinatów fabrycznych, ale żadna z tych budowli nie ma w sobie życia wiecznego".

My nauczyciele, a także rodzice możemy być dumni z dzieci, młodzieży, z uczniów, którzy wykazali się niezwykłą inwencją i zaangażowaniem w organizację Dnia Rodziny i obchody Dnia Patrona. Talentu i pracowitości nie można im, z całą pewnością, odmówić. Doceniamy też zaangażowanie w nasze działania opiekunów dzieci za, co serdecznie dziękujemy - Bóg zapłać.